nIQczemni: szaleni naukowcy

nIQczemni jest to druga po Dominionie wydana gra Donalda X. Vaccarino. Teraz ma ich już na koncie 9, a więc będziemy z wypiekami oczekiwać na jubiluszową dychę. Z tychże 9 gier zagraliśmy już w 8 i mediana kolejno moja i Łukasza ocen gier Donalda to 8.00 i 8.25 (w skali 1-10). A zatem możecie być pewni, że jesteśmy zdecydowanie stronniczy i nieobiektywni kiedy przychodzi do recenzji Vaccarino. No dobra… zawsze jesteśmy, ale tym razem to było wyjątkowo warte podkreślenia ;)

 

A poniżej przedstawiamy wspomnianą w filmie erratę:

Miejsce Przed korektą Po korekcie
Instrukcja BRAK ZASADY (zarówno w polskiej jak i angielskiej instrukcji) Na koniec każdego ruchu wszyscy gracze biorą z powrotem do ręki zagraną przed momentem kartę akcji, tak aby za każdym razem wybierać z pełnego kompletu czterech kart akcji.
Instrukcja str. 4 Gdy którykolwiek z sąsiadujących z tobą graczy zagra kartę Akcji, która dotyczy tej strefy planszy, na której znajduje się twój Szpieg, to wówczas weź z puli 1$ za każdego takiego Szpiega. Z każdego sąsiadującego z tobą gracza, który zagra kartę Akcji, która dotyczy tej strefy planszy, na której znajduje się twój Szpieg weź z puli 1$ za każdego takiego Szpiega.
karta Związki Zawodowe Gdy zagrywasz kartę Konstruowania, zdejmij swojego [ludzika] z planszy. Jeśli nie możesz tego zrobić, połóż [ludzika] na Dowolnej Strefie na planszy, zamiast zagrywać kartę Wynalazku. Gdy zagrywasz kartę Konstruowania, zdejmij swojego [ludzika] z planszy. Jeśli nie możesz tego zrobić, połóż [ludzika] na Strefie Szpiegostwa na planszy, zamiast zagrywać kartę Wynalazku.
karta Niewypowiedziane Zło Jeżeli w obecnej turze zagrałeś kartę Wynalazku, która nie wywołała żadnego efektu, to skopiuj efekt karty Wynalazku, którą zagrałeś poprzednio (jeśli jakiś był). Jeżeli w obecnej turze zagrałeś kartę Wynalazku, która nie posiada żadnego efektu, to skopiuj efekt karty Wynalazku, którą zagrałeś poprzednio (jeśli jakiś był).